Paradise PD – hvis Family Guy og South Park fik en baby

Den 31. august havde Netflix premiere på endnu en animeret serie. Dette er den tredje i en række af serier, som er kommet med relativt kort mellemrum. Først kom serien 'Final Space', så landede Simpsons-skaberen Matt Groenings serie, 'Disenchantment', og nu er serien 'Paradise PD' så landet.

'Paradise PD' handler om den unge mand Kevin, hvis største drøm er at blive en politibetjent ligesom hans far. Der er imidlertid det lille problem, at Kevin er vanvittigt inkompetent som betjent. Efter at have kastreret sin far med hans politipistol, har hans far ikke meget tillid til sin søn og dennes evner som betjent. Kevin er dog opsat på at bevise sit værd overfor sin far og blive den bedste betjent i den lille landsby, Paradise.

'Paradise PD' er en fuldstændig vanvittig serie. Den er grotesk voldelig og blodig. Den er fyldt med sex, stoffer og bandeord, som er en havnearbejder værdig. Og så er den bare helt enormt morsom. Jeg tog mig selv i at le chokeret over, hvor langt skaberne var villige til at tage visse scener i 'Paradise PD', og hvor ufiltreret de tillod humoren at være. Hvor Netflix' andre animerede serier viser, at de kan være groteske, men stadig afmålte i deres levering af humor og one-liners, er det som om, at de med 'Paradise PD', har smidt alle hæmninger. Der er absolut intet filter, overhovedet!

Udover den mere groteske humor har 'Paradise PD' også et godt øje for, hvad der sker i verden her og nu. De indrager eksempelvis folkets harme over politivold på en enormt humoristisk måde ved at lade en sort betjent skyde sig selv. I en anden scene lader de et Samsungprodukt eksplodere, som en reference til Samsungs sprængfarlige mobiltelefon. De inddrager også forskellige popkulturelle referencer, som eksempelvis de fire drenge fra Netflix-serien 'Stranger Things' i et afsnit om nørder, som spiller Dungeons & Dragons.

Animationsstilen er både farverig og moderne. Den er behagelig at se på, men ikke kedelig. Stregen minder meget om serier som 'Family Guy', 'The Regular Show' eller 'Rick & Morty'. Humoren er en blanding af specielt 'Family Guy' og 'South Park', så er du til prut- og bæ-jokes, med et skvæt vold og en knivspids sexvittigheder er 'Paradise PD' uden tvivl noget for dig.

Serien har dog nogle enkelte knap så sjove og faktisk lidt forglemmelige karakterer. desværre, som til tider bremser morskaben. Ikke alle jokes går rent ind og ikke alle karakterer er lige velskrevne, hvilket bliver trættende.

Netflix har udgivet første sæson bestående af 10 afsnit på en gang. Det betyder, at du ikke skal vente, men kan drøne det hele igennem på et par timer. Afsnittene har en passende længde på lige omkring en halv time, så du kan få et nemt og humoristisk fix på ingen tid.

Alt i alt er 'Paradise PD' en ret vellykket serie både stilistisk og i indhold og humor. Er du til det mere groteske er serien et absolut must! Serien har nogle enormt velskrevne og komiske karakterer, men desværre også nogle som falder igennem. Serien er den tredje animerede serie på Netflix indenfor kort tid og derfor risikerer den at blive glemt. Det er ærgerligt, for den er absolut seværdig. Skynd dig at få den set!